LEXION 760-750 MONTANA.

Silnik i podwozie.

Rozwój maszyn CLAAS zawsze był nierozłącznie powiązany z wysoką skutecznością, niezawodnością i optymalną ekonomiką działania.

LEXION 700

LEXION 760-750 MONTANA.

Silnik i podwozie.

Rozwój maszyn CLAAS zawsze był nierozłącznie powiązany z wysoką skutecznością, niezawodnością i optymalną ekonomiką działania.

Duże rezerwy mocy. Silniki.

Fakty.

  • Perkins 2206F, 12,5 l (LEXION 760)
  • Mercedes-Benz OM 470 LA, 10,7 l (LEXION 750)
  • Norma emisji spalin Stage IV (Tier 4)
  • Zoptymalizowany proces spalania

  • Zoptymalizowany proces spalania
  • Poprawione właściwości pracy silnika
  • Wysoki moment obrotowy
  • Niższe zużycie paliwa
  • Optymalne przeniesienie mocy
LEXION 700

Stage IV (Tier 4) przez SCR i EGR.

Wszystkie modele LEXION 700 spełniają normę emisji spalin Stage IV (Tier 4) dzięki selektywnej redukcji katalitycznej (SCR: Selective Catalytic Reduction). Zamienia ona tlenki azotu zawarte w spalinach na azot i wodę. Konieczny do tego roztwór mocznika przewożony jest w zbiorniku 80 l. Dodatkowo dzięki recyrkulacji spalin (EGR: Exhaust Gas Recirculation) ich część jest mieszana ze świeżym powietrzem doprowadzanym do silnika. Efektem są niższe temperatury spalania w silniku, oraz zdecydowanie mniejsza emisja tlenków azotu.

Więcej chłodnej inteligencji. DYNAMIC COOLING.

Wszystkie modele LEXION 700 wyposażono w rewolucyjny, poziomy układ chłodzenia. Znajduje się on w optymalnej pozycji: leżącej, za przedziałem silnika. Duże, wirujące sito o średnicy 1,60 m w każdym momencie zapewnia zasysanie wystarczającej ilości świeżego powietrza. Stałe czyszczenie odbywa się przez automatyczne odsysanie kurzu. Pakiet dużych chłodnic dysponuje rezerwami gwarantującymi nieprzerwane chłodzenie i wydłużającymi okresy do następnego czyszczenia.

Oszczędność paliwa przy zmiennym napędzie wentylatora.

Zmienny napęd wentylatora we wszystkich modelach kombajnów LEXION samoczynnie reguluje liczbę obrotów – w zależności od wymaganej wydajności chłodzenia. Efektem jest oszczędność mocy pozostającej do dyspozycji maszyny. To inteligentny mechanizm, który wymaga mocy tylko wtedy, gdy jest ona rzeczywiście konieczna.

LEXION 700

Mądrze skonstruowany: z efektem kurtyny.

Konstrukcja układu chłodzenia idealnie prowadzi powietrze. Zasysanie od góry, przepływ przez chłodnice w dół, a następnie przez przedział silnika i odprowadzenie przez boczne wyloty.

Tworzy się przy tym korzystny efekt kurtyny: strumień powietrza aktywnie przeciwdziała powstawaniu kurzu, zapobiega zanieczyszczeniu chłodnic i praktycznie przejmuje stałe czyszczenie. Podwójna korzyść: zawsze wystarczające chłodzenie i wydłużenie czasu między przeglądami.

  • Hydrostatyczny układ napędowy.

    Poprzez sterowanie elektrohydrauliczne można wyposażyć LEXION z CRUISE PILOT w automatyczny regulator jazdy w przód. Jazda przebiega wtedy automatycznie tak, jak luksusowym autem. Tak duży komfort także sprzyja większej wydajności pracy.

    Do jazdy po drogach prędkość maksymalną wybiera się między 20, 25, 30 lub 40 km/h.

  • Blokada mechanizmu różnicowego.

    Gdy na bardzo mokrym podłożu dochodzi do poślizgów kół, blokada mechanizmu różnicowego przekierowuje moment obrotowy: z koła, które się ślizga na koło o lepszej przyczepności do podłoża. Takie zwiększenie trakcji gwarantuje jazdę także na grząskim polu.

LEXION 700

Hydraulika robocza: większy udźwig, krótszy czas reakcji.

  • Poprawiona skuteczność hydrauliki roboczej z osiową pompą tłokową (pompa LS)
  • Ciśnienie robocze 200 bar (+10%)
  • Wydatek oleju pompy roboczej 120 l/min (+50%)
  • Podnoszenie większych przyrządów roboczych: +10% masy / +50% krótszy czas reakcji (technika zaworów proporcjonalnych)
  • Maksymalna wydajność rewersji. Także na wolnych obrotach, 10% więcej momentu obrotowego
  • Olej syntetyczny o wysokiej lepkości i lepszych właściwościach ciernych
  • Cicha praca, ponieważ nie ma zmian ciśnienia (system o stałym ciśnieniu)
  • Efektywna przekładnia rozdzielacza pomp

 
Centrum pobierania
Broszura LEXION 780-740